13 Şubat 2017 Pazartesi

Hz. Mevlana En Güzel Sözleri - Resimli

 

Hazreti Mevlana'nın sizler için seçtiğimiz güzel sözleri bu kadardı. Tüm sözleri elimizle tek tek yazdık. Kopyalama kesinlikle olmadı. Sürç-i lisan olduysa affola.


"Her şeye canını sıkma ey gönül, ne bu dertler kalıcı, ne de bu ömür.."


"Sen düşünceden ibaretsin, geriye kalan et ve kemiksin, gül düşünür, gülüstan olursun, diken düşünür, dikenlik olursun."


"Araftayım. İki bilinmezlik arası bir diyardayım. Yusuf'un terk ettiği kuyuda, Züleyha'nın utancındayım. Ben İsrafil'in üflediği yankıdayım. Ne cennette ne cehennemde, 'ar' ve 'af' devranında, yalnız ALLAH'ın sevdalısıyım.."


"Öyle bir yar sev ki evladım; elinde su tasıyla, iftarı bekleyen oruç gibi beklesin seni."


"Ey dost! Derdin ne olursa olsun, umudun her zaman ALLAH olsun."


"Yürek yorulunca ter gözden akar."


İnsan sevinçli ise sevindirilmiştir; üzüntülü ise, birini üzmüştür."


"Derdimi seviyorum, biliyorum ki derdimi veren de beni seviyor. Seven sevdiğinin nazını ölçüyor, sevilen çekmesin de neylesin."


"Bin sene de okusam, ne biliyorum diye sorsalar, haddimi bilirim derim."


"Doğru olsam ok gibi yabana atarlar beni. Eğri olsam yay gibi elde tutarlar beni."


"Sıkıntılar gecedir. Dinlen kederlenme, sabah elbet olacaktır."


"Ben dostlarımı ne kalbimle ne aklımla severim. Olur ya kalp durur, akıl unutur ben dostlarımı ruhumla severim. O ne durur ne unutur."


"Unutma ki! Nefret ve kinin ertesi pişmanlıktır. Ve her canlıya ölüm vardır. İnsan ölür ama ölmeyen insanlıktır."


"Aynı dili konuşan değil, aynı duyguyu paylaşanlar anlaşabilirler."


"Zorsa sev ama sevmiyorsa zorlama."


"Gülü gülene ver. Kalbini sevene ver. Sevmek güzel şeydir. Kıymet bilene ver."


"Herkesin bir derdi var, her derdin bir acısı. Acılarım katlanılamaz değil ama bir de tuz basanı var."


"Zor diyorsun, zor olacak ki imtihan olsun."


"Bencillik gözüne takılmış ayna gibidir. O gözler nereye bakarsa baksın kendinden başka birini göremez."


"Çaresizlik Allah'tan gelen en güzel işarettir. Duanın vaktinin geldiğini gösterir."


"İlla birini seveceksen, dışını değil içini seveceksin. Gördüğünü herkes sever ama sen görmediklerini seveceksin. Sözde değil özde istiyorsan şayet; tene değil cana değeceksin."


"Çalınan her kapı hemen açılsaydı, ümidin, sabrın ve isteğin derecesi anlaşılmazdı."


"Cahil kişi gülün güzelliğini göremez, gider dikenine takılır."


"Seni seveni zehir olsa yut. Seni sevmeyeni bal olsa da unut."


"Bak! Bil ki domuzların önüne incirler serilmez. Mücevherlerden sarraflar anlar ancak, başkası bilmez. Ne fark eder ki kör insan için elmas da bir camsa sana bakan bir kör ise, sakın kendini camdan sanma!"


"Aşk bir uçurumdan düşmek gibidir. Bunun için sevgiliye 'YAR' denilir."


"Sıkıntı yok efendiler, Dert insana yol gösterir."


"Sen 'AŞK' ı dualarda dilerken; ben dilsiz dudaksız 'AMİN' dedim."



Hazreti Mevlana'nın sizler için seçtiğimiz güzel sözleri bu kadardı. Tüm sözleri elimizle tek tek yazdık. Kopyalama kesinlikle olmadı. Sürç-i lisan olduysa affola. 

Hiç yorum yok:
yorum Yaz